Περικλῆς Κοροβέσης [Ἀφιέρωμα 6/14 (Κάθε Κυριακή)]
Λαθρομετανάστης
ΑΘΟΜΑΙ στὸ καφενεῖο μου στὴν Ἀχαρνῶν καὶ κοιτάζω τὸ δρόμο νὰ γίνεται θέατρο. Μπροστὰ ἀπὸ τὸ τραπέζι περνοῦν οἱ ὀμορφιὲς τοῦ κόσμου: λυγερὲς ἀπὸ μακρινὲς χῶρες, τὸ ἴδιο ἀπρόσιτες ὅπως ὅλες οἱ ὄμορφες· στιβαρὰ παλικάρια ποὺ τὸ βῆμα τους δαμάζει τὴν ἄσφαλτο· χαρούμενες παιδικὲς φωνὲς φτάνουν στὰ κουρασμένα αὐτιά μου. Ἀλλὰ κανεὶς δὲν τοὺς θέλει. Καὶ τοὺς βρίσκω συγγενεῖς μου. Λαθρομετανάστης ἤμουν κι ἐγὼ στὴ ζωή μου, χωρὶς χαρτιὰ καὶ ἄδεια παραμονῆς. Καὶ στὴν πρώτη σκούπα μὲ ἀπέλασες. Καὶ μοῦ ἔρχεται νὰ χωθῶ σὲ αὐτὸ τὸ πολύχρωμο πλῆθος καὶ νὰ τοὺς πῶ «Πάρτε με μαζί σας. Εἶμαι δικός σας».
Πηγή: Παράπλευρες Καθημερινὲς ἀπώλειες (μικρὰ κείμενα, Οἱ ἐκδόσεις τῶν συναδέλφων, 3η ἔκδ., 2014).
Εἰσαγωγὴ στὸ ἀφιέρωμα:
Ἡρὼ Νικοπούλου: Περικλῆς Κοροβέσης – Ζωντανὴ μνήμη ἑνὸς φίλου.
Περικλῆς Κοροβέσης (Ἀργοστόλι Κεφαλληνίας, 1941-Ἀθήνα, 2020). Σπούδασε θέατρο μὲ τὸν Δημήτρη Ροντήρη, σημειολογία μὲ τὸν Roland Barthes καὶ παρακολούθησε μαθήματα τῶν Ρ. Vidal Naquet, Μαρσὲλ Ντετιέν, Κορνήλιου Καστοριάδη καὶ ἄλλων στὸ Παρίσι. Ἀπὸ μικρὴ ἡλικία μετεῖχε ἐνεργὰ στὸ μαχητικὸ δημοκρατικὸ κίνημα τῆς Ἀριστερᾶς. Φυλακίστηκε καὶ ἐξορίστηκε ἐπὶ χούντας. Τὸ πρῶτο του βιβλίο Ἀνθρωποφύλακες (1969) μεταφράστηκε σὲ πολλὲς γλῶσσες, ἔκανε ἀλλεπάλληλες ἐπανεκδόσεις καὶ ἀναδείχθηκε σὲ ἕνα παγκοσμίως γνωστὸ «κατηγορῶ» ἐνάντια στὴ Δικτατορία τῶν Συνταγματαρχῶν καὶ τὰ βασανιστήρια στὰ ὁποῖα ὑπέβαλλε τοὺς ἀντιφρονοῦντες. Βιβλία του Περιγραφὴ AGCTTGA+TCGAACT (Εἴκοσι πέντε κείμενα τοῦ Π. Κοροβέση, δεκατρεῖς ζωγραφιὲς τοῦ Χρόνη Μπότσογλου, 1980), Γύρω ἀπὸ τὸ νησὶ ἡ θάλασσα (μυθιστόρημα, 1982), Τango Bar (θέατρο, 1988), Ἐπιχείρησις Ἰουδήθ (θέατρο, 1992) κ.ἄ. καθὼς καὶ παιδικὰ ἔργα. Ἐργάστηκε ὡς ἀρθρογράφος στὴν Ἐλευθεροτυπία, τὴν Ἐποχὴ καὶ τὴν Ἐφημερίδα τῶν Συντακτῶν. Κείμενά του ἔχουν δημοσιευτεῖ σὲ πολιτικὰ καὶ λογοτεχνικὰ περιοδικά.
Filed under: Αυτοβιογραφία,Ελληνικά,Κοροβέσης Περικλής,Κοινωνικοί κώδικες,Μονόλογος,Ξένοι-Ξενιτειά,Πόλη-Χώροι,Πολιτική,Ταυτότητες-Αποκλεισμοί |